Gå videre til hovedindholdet

BESTILLING AF RELOCATION


Skal man bestille gennem rejsebureau?
Det gjorde vi, og det har vi været glade for! Begge gange har vi bestilt gennem Benns, men nu har jeg bemærket at Risskov Rejser også laver lignende tilbud. Typisk har du små tre uger til at flytte autocamperen. Du har derudover én hotelovernatning i startbyen tæt på lufthavnen (det er lovpligtigt pga. jetlag), inden du henter din autocamper, og du kan så tilføje et par overnatninger i målbyen.

Kan man bestille uden om rejsebureau?
Jeg har også kigget på muligheden for at bestille en relocation uden om rejsebureau, altså direkte hos Apollo eller Cruise America, men deres tilbud har ikke været relevante for os. Det har drejet sig om kortere ture, fx fra Las Vegas til forskellige byer i Californien (og også kortere ture i Australien, hvis det er noget man overvejer), og man har kun få dage til at lave den pågældende relocation.

Skal man købe hotel hos rejsebureau?
Vores spæde erfaring har vist os, at Benns vælger hoteller, der ligger godt for den offentlige transport fra udlejningsstedet, hvor du skal aflevere din autocamper. Vi valgte dog selv at tage os af hotellet i målbyen Seattle, da vi ønskede et hotel med lidt bedre anmeldelser - også selv om det var længere fra den givne bus. Benns havde intet imod, at vi selv fandt hotel.  

Hvad med transfer fra det første hotel og til udlejningsstedet?
Benns sørgede det første år for bustransport/shuttle fra Minneapolis Lufthavn og til Forest City i det nordlige Iowa, hvor vi skulle hente autocamperen. Heldigvis, for det lå virkelig ude midt i ingenting.

Det andet år skulle vi afhente autocamperen i Hastings lidt sydøst for Minneapolis, hvor vi selv skulle finde hen. Der var ingen offentlig transport direkte til stedet, så der foreslog Benns at vi tog en taxa. Jeg installerede Uber-appen på min telefon, og jeg mener, at vi slap med 60 $(fordi jeg var heldig at finde en rabatkode på 20 $ på nettet - tilbud til nye Uber-brugere). Vi valgte så også en Uber XL, fordi vi var i tvivl, om vi kunne være i en standard-Uber med vores to store kufferter og to temmelig store rygsække. Rygtet vil vide, at samme rejse kan løbe op i godt og vel 100 $ for en almindelig taxa. Det var hotellets receptionist, der foreslog Uber. Hvis du (heller) aldrig har brugt Uber i Minneapolis, skal jeg hilse og sige, at vi ikke havde det mindste problem med at finde en bil. Vi kunne se på appen, at der var rigeligt i lufthavnsområdet. Vores bil kom med det samme, også selv om vi (troede at) vi havde bestilt bilen til en halv time senere. Chaufføren tager et gebyr for at vente, så jeg vil nok vente med at bestille bilen, til jeg har tjekket ud! Vores chauffør tog et gebyr på 2 $ for at vente.

Hvad sørger rejsebureauet/udlejeren ellers for?
Med i prisen var der begge år en pakke med køkkengrej og en pakke med lagener, håndklæder, viskestykker og lignende. Det første år fik vi kun et tæppe (og vi frøs altså lidt den første nat, indtil vi fik købt et tykt tæppe i Walmart), mens vi det andet år fik udleveret rigtige, dejlige dyner! Det skal dog nævnes, at Apollo refunderede det tæppe, som vi købte i Walmart, da vi nåede frem til San Francisco. De havde på forhånd nævnt, at de gerne ville refundere indkøb til autocamperen, såsom havemøbler o.l. Cruise Ameria tilbød ikke at refundere køb, men vi købte alligevel et par campingstole i Walmart til godt 5 $ stykket.

Kommentarer